ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ THESSNEWS

Οι Τούρκοι «κατακτούν» την Ευρώπη με… κιουνεφέ και ντοντουρμά!

Δίχτυα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα από τη Θεσσαλονίκη ρίχνει η τουρκική εταιρεία επισιτισμού MADO, που εδώ και λίγες ημέρες άνοιξε το πρώτο της καφεζαχαροπλαστείο επί της οδού Βενιζέλου, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά ένα φιλόδοξο business plan που στοχεύει ταχεία επέκταση στον ελλαδικό χώρο, αλλά και την υπόλοιπη βαλκανική.

 

Ο Στέφανος Χατζημανώλης, αντιπρόεδρος του τουρκικού επιμελητηρίου και σύμβουλος ανάπτυξης στην ελληνική αγορά της εταιρείας MADO, συμμετέχει στο επιχειρηματικό σχήμα που έφερε τη εταιρεία στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη.

Με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη και εμπειρία της τουρκικής αγοράς, ο κ. Χατζημανώλης γνωρίζοντας ότι ο Έλληνας καταναλωτής και δη ο Θεσσαλονικιός αναζητά γεύσεις ανατολής, έπεισε την συγκεκριμένη εταιρεία επισιτισμού, να είναι η πρώτη που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

Το κατάστημα στήθηκε βάσει των δεδομένων και των αναγκών της ελληνικής αγοράς. Ο σχεδιασμός του καταστήματος έγινε από Έλληνα αρχιτέκτονα και Έλληνα μηχανικό. Τα προϊόντα παράγονται σε εργοστάσιο στη Βάρνα της Βουλγαρίας, καθώς ήταν απαραίτητο να υπάρχει μονάδα παραγωγής της πρώτης ύλης εντός των ορίων της ΕΕ. Κάτι τέτοιο άλλωστε διευκολύνει την ανάπτυξη της εταιρείας στον ευρύτερο βαλκανικό χώρο, που είναι για τους Τούρκους επενδυτές μια πολλά υποσχόμενη αγορά.

«Αυτό που προσφέρει το κατάστημα είναι η περίφημη αραβική κιουνάφα, ένα παραδοσιακό προϊόν που ετοιμάζεται  μπροστά στον πελάτη, το παγωτό από κατσικίσιο γάλα και σαλέπι και το ρόφημα του σαλεπιού. Είναι οι προτάσεις της αλυσίδας που κάνουν τη διαφορά στην αγορά», αναφέρει χαρακτηριστικά  στην Thessnews ο κ. Χατζημανώλης.

Όσο για τον λόγο που επιλέχθηκε η Θεσσαλονίκη αντί της Αθήνας ο Στέφανος Χατζημανώλης επισημαίνει ότι είναι μια πόλη συνυφασμένη με την πολυπολιτισμικότητα, αφού ακόμα και σήμερα στην Τουρκία θεωρείται «χωνευτήρι λαών», όπως παλιά. Επίσης υπάρχει διευρυμένο κριτήριο γεύσης από τον τοπικό πληθυσμό, ενώ βασικό κριτήριο επίσης θεωρήθηκε το γεγονός ότι παρουσιάζει έντονο τουριστικό ενδιαφέρον από γειτονικές χώρες και ιδιαίτερα από την Τουρκία.

Η Mado είναι μια εταιρεία που έχει «κατακτήσει» ήδη εδώ και αρκετά χρόνια την αραβική και ασιατική αγορά, διαθέτοντας περίπου 60 υποκαταστήματα σε Ντουμπάι, Κατάρ, Μπαχρέιν, Κίνα, Μαλαισία και Ινδονησία, ενώ στην Τουρκία, τα καταστήματα αγγίζουν τα 400. Ωστόσο η Ευρώπη παρέμενε πάντα ευσεβής πόθος. Άξονας πλέον της αναπτυξιακής πολιτικής της εταιρίας είναι η Θεσσαλονίκη, αφού σύμφωνα με τον κ. Χατζημανώλη, όποιος επιθυμεί να πάρει το franchise της εταιρείας είναι υποχρεωμένος να λάβει την τεχνογνωσία από τον προπομπό της αλυσίδας στην Ευρώπη, που βρίσκεται στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη. Η πρώτη επέκταση μάλιστα αναμένεται στην ίδια την πόλη αφού ένα μεγαλύτερο κατάστημα, στα πρότυπα των αντίστοιχων της Τουρκίας ετοιμάζεται στη λεωφόρο Νίκης 65, με τους υπεύθυνους της αλυσίδας να υπολογίζουν το άνοιγμα στα μέσα Ιανουαρίου.

Διαβάστε το Άρθρο Εδώ: http://www.thessnews.gr/article/12584/oi-tourkoi-kataktoun-tin-eyropi-me%E2%80%A6-kiounefe-kai-ntontourma